TRE (Trauma Releasing Exercises)

 

TRE (vaje za sproščanje travme, napetosti in stresa) predstavljajo revolucionaren dosežek v premagovanju stresa, sproščanja napetosti in okrevanja po doživeti travmi.

Med postopkom TRE namerno aktiviramo naš prirojeni notranji telesni mehanizem tresenja, in sicer z namenom, da bi sprostili in opustili nakopičeno mišično in živčno napetost, ki zvesto spremlja vsak stresen ali travmatičen dogodek. Če ti vzorci napetosti niso opuščeni, se s časom le še stopnjujejo in nas ohranjajo v tesnem telesnem, mentalnem in čustvenem neudobju ali celo bolečem primežu.

Fizične postopke TRE sestavlja niz specifičnih in nezahtevnih vaj, katerih namen je sprožiti nevrogeno tresenje (tresenje, ki je pogojeno s strani živčnega sistema). To tresenje pomaga pri samodejnem razreševanju obrambnih vzorcev, ki ustvarjajo kronično preveč aktivne (napete ali zatrdele) ali premalo aktivne (slabotne in ohlapne) mišične vzorce in posledični vrnitvi telesa v mirnejše, bolj sproščeno in uravnoteženo stanje.

Vaje TRE so enostavne za učenje, njeni učinki so vidni takoj in prav vsakdo se jih lahko nauči.

Z vztrajnostjo in redno vadbo TRE, telo in um vzpostavita bolj uravnoteženo stanje, zaradi česar smo bolj zdravi, mirnejši in osvobojeni oklepa preteklih travm, tako manjših kot večjih, bolj uravnoteženi in zadovoljni.

Ker ozdravitev poteka na številnih različnih ravneh, kar posledično pripomore k zmanjševanju stresa in napetosti v telesu, TRE prinaša tudi sekundarne koristi, ki zajemajo mnoga področja našega življenja, ki jih navajamo v nadaljevanju:

TRE s telesa pomaga odstraniti globoko zadržano fizično napetost, kar  celotnemu organizmu omogoči, da ponovno ustvari boljše ravnovesje v katerem vsi njegovi sistemi delujejo v večji harmoniji.

TRE lahko prinese olajšanje vsakomur, ki je izkusil kakršnokoli travmo v kateremkoli obdobju svojega življenja.

TRE koristi posameznikom, ki se soočajo s trenutnim ali dolgotrajnejšim stresom, imajo težave s spanjem ali se počutijo utrujene in brez energije. TRE namreč spodbudi globlji in mirnejši spanec.

TRE pomaga blažiti tudi pretirane čustvene odzive in sprošča um, kar lahko posamezniku olajša soočanje z vsakodnevnimi zahtevami.

TRE je izjemno koristna tudi za posameznike, ki trpijo za posttravmatsko stresno motnjo (Posttraumatic stress disorder – PTSD).

TRE pomaga zmanjševati bolečine in prekomerno napetost v mišičnem sistemu in izboljšuje našo držo in splošno fleksibilnost. Učinkovita pa je tudi pri odpravljanju starih poškodb, bolečin v hrbtu.

TRE je mogoče učinkovito uporabljati tudi v postopku okrevanja pri športnikih in po vseh športnih aktivnostih.

TRE lahko izboljša vsa naša razmerja. Z zmanjšanjem ali odstranitvijo konfliktov znotraj nas samih, se vse manj konfliktov pojavlja tudi v našem življenjskem krogu, zmanjšajo pa se tudi naši odzivi na psiho-emocionalna stanja drugih.

TRE je mogoče vključiti v manualne terapije (Bownova terapija, masaža, akupresura, kiropraktika, akupunktura, pilates in joga), pri vseh oblikah pristopov do duševnega zdravja in pri večini poklicev (medicina, zdravje pri delu, izobraževanje itd.).

TRE so lahko zelo koristne tudi pri obvladovanju stresa, ki je povezan z delom in pri zmanjševanju konfliktov v delovnem okolju. TRE se lahko uvede v podjetja in organizacije in tako pomaga zmanjševati stres na delovnem mestu in posledično odsotnost z dela med zaposlenimi in izboljša odnose.

Vlasta Zimšek, fizioterapevtka

(Skupno 111 obiskov, današnjih obiskov 1)